Pasta

Kuidas ise pastat teha?

Kui on miski, mis on väärt täielikku segadust köögis, siis selleks on käsitsi tehtud pasta.

Käärisime käised üles, haarasime ühte kätte jahupaki ja teise klaasi punast veini. Ja kutsusime toa sõpru täis, sest pasta tegemine on lõbus ja mitte üleliia keeruline tegevus. Mis saab olla keerulist asjas, millel on koostisosadeks vaid jahu, muna ja õli?
Ise pastat tehes on oluline mitte sattuda paanikasse, kui taigen kohe õige ei tundu, varuda veidi kannatust ja köögikombaini puudumisel ka veidi jõudu.

Pastataigen ühe sööja kohta:

  • 85 g 00-tüüpi nisujahu
  • 15 g maapirnijahu
  • 1 muna
  • tilk oliiviõli
  • noaotsaga soola

Valmistamine:

Sega jahud, munad ja õli ühtlaseks taignaks, võimalusel kasuta köögikombaini abi. Kui teed tainast käsitsi, siis tee seda laual või köögitasapinnal, nii on kõige lihtsam tainast kätega töödelda. Kui taigen on väga kleepuv, siis lisa veidi jahu, kui liiga kuiv, lisa tilk õli. Töötle taigen ühtlaseks, mätsi palliks ja mässi toidukilesse. Lase umbes pool tundi külmkapis rahuneda.

Jaga taigen mitmeks osaks, rulli masinast läbi, alustades rullimist masina kõige jämedamast astmest. Iga paari korraga vähenda rullikute vahet kuni plaat on sobiva paksusega.
Lõika pastataigen kohe lintideks ja raputa üle vähese jahuga.
Keetmiseks aja vesi keema, viska värske pasta sisse ja keeda 1 minut. Ära potti korraga liiga palju pastat pane, nii ei jõua vesi keema tõusta ja pasta jääb toores. Vee soolasus peaks olema vahemereliselt soolane ehk siis üsna-üsna palju soola tuleks keeduvette panna.

Nõruta ja serveeri kohe meelepärase kastmega. Suvisel ajal, kui ürdid peenral kasvamas, polegi mõtet pastakastmega üle pingutada. Piisab kvaliteetsest oliiviõlist, ürtidest (näiteks salveist), küüslaugust ja kvaliteetsest parmesanist.

 

Maapirni kasulikke omadusi:

Toetab kaalulangetamist

  • vähendab magusaisu
  • elavdab ainevahetust
  • normaliseerib söögiisu

Sisaldab vajalike mineraalaineid ja mikroelemente

  • kaltsiumi, rauda, kaaliumi, kroomi, magneesiumi ja fosforit

Sobib diabeetikutele

  • on madala glükeemilise indeksiga (ei tõsta oluliselt veresuhkrut)

On hea kiudainete allikas

  • sisaldab dieet kiudainet inuliin mis toetab seedesüsteemi
  • toetab veresoonkonda
  • parandab üleüldist tervist
  • aitab alandada kolesteroolitaset
  • vähendab diabeediriski

On prebiootilise toimega

  • kasulik inimese soolestiku mikrobioomile

Lisa kommentaar